الكاتبة والصحفية المصرية ماجدة خير الله : اعطيني اعلام فاسد اديلك شعب بديول


April 15 2016 11:15

علقت الناقدة  والصحفيىة المصرية ماجدة خيرالله، على تنازل مصر عن جزيرتي "صنافير" و"تيران" للمملكة العربية السعودية قائلة: الإرهاب سيصبح في أحضاننا.وكتبت "خيرالله" عبر"فيس بوك": خريطة مصر والسودان أيام حكم الخديوي إسماعيل، قبل مايبقى فيه حاجه اسمها المملكة السعودية، موجودة بقسم الوثائق بمكتبه الإسكندريه، لو عايز تفهم اتفضل، لو حريص تفضل مغيب براحتك وتبقى كده موافق على التفريط في حق أرض بلدك، متسائلة لكن بجد ليه؟ ليه حاتموت نفسك عشان تثبت أن الجزيرتين بتوع السعودية؟
وأضافت: ويكيبديا دي اللي أـنت اعتمدت عليها في المعلومات عن جزيره تيران، دى أي حد يقدر يضيف فيه معلومات، ماهياش مصدر توثيق، بلاش الغباوه تركب دماغك وتعيش مضلل تردد كلام فارغ، المرة دى مش مجرد رأى أو وجهة نظر نختلف حولها، لا الحكاية أكبر بكتير من كده.

وأشارت: طبعا إحنا تقريبا متفقين على أن السعودية هي الراعي الرسمي للإرهاب وهي وأمريكا اللي أوجدوا داعش، ولا عندك كلام تانى، متسائلة طيب الجسر اللي حايتعمل، حايخلى الإرهاب اللى كنت فاكره بعيد عنك، يبقى في حضنك، وحيقلع أمك الحجاب.وانتقدت "خيرالله" الإعلام المصري في تداول أخبار عن أن جزيرتي "تيران" و"صنافير" سعودية الأصل قائلة: أعطني إعلام فاسد، أديلك شعب بديول









Loading...




Home Page
كتب ممنوعة
اراء حرة
صورة وتعليق
اخبار طازة
برقيات عاجلة
شروط النشر
فضائح وفضائح
خبر وتعليق
سري جدا
لصوص ظرفاء
رسائل القراء
من ارشيفنا
هذا الرجل
هذه المرأة
كتاب البورتل
كاتب وكتاب
قصائد ممنوعة
 مقالات  مميزة
كتب للبيع
ارشيف الاخبار
قصائد المقدسي
صحف عربية
الافتتاحيات
مقالات ساخنة
صبرا وشاتيلا
أسامة فوزي
ملفات الفساد
 مقالات الاولى
الكتب السعودية